Geoblog.pl    Grzdacz    Podróże    Podróż z plecakiem po Azji. 2008/2009    W drodze do granicy z Laosem

W drodze do granicy z Laosem

Wietnam
Wietnam, Dien Bien Phu
Przejechano 20049 km

Wbrew temu co podaje przewodnik Pascala, przejscia graniczne z Wietnamu do Laosu znajduja sie nie w jednym a szesciu miejscach. My wybralismy to polozone najbardziej na polnoc ze wzgledu na najlepsza dostepnosc z Hanoi i chcielismy zobaczyc polnoc Wietnamu i Laosu. Droga do Dien Bien Phu zajmuje okolo 14 godz a bilet kosztuje 265 000VND. Droga jest dosyc meczaca dlatego sporo osob zatrzymuje sie na nocleg w Son La ale wowczas droga do granicy trwa 3 dni. My pokonalismy cala trase za jednym razem i do Dien Bien Phu dotarlismy wieczorem. W Dien Bien Phu zatrzymalismy sie w Guest Housie w poblizu dworca za 70000VND. Do granicy w Tay Trang zostalo nam tylko 40km. Z miasta do granicy jest jeden autobus dziennie o 5.30 rano w cenie 80000VND, ktory jedzie az do najblizszej miejscowosci po stronie Laotanskiej czyli Muang Khua. Na granicy mozna dostac wizy do Laosu w cenie 30$. Granice prekroczylismy bez zadnych problemow. W autobusie tez sprzedano nam bilet za normalna cene. Jednak autobus peka w szwach i nalezy byc co najmniej pol godziny wczesniej jesli nie chces spedzic calej drogi na worach z ryzem. W naszym autobusie bylo az 12 bialych. Przejscie graniczne nie jest jeszcze nadmiernie popularne i nie trzeba czekac w zbyt dlugich kolejkach.