Geoblog.pl    Grzdacz    Podróże    Podróż z plecakiem po Azji. 2008/2009    Muzeum Ho CHi Minha

Muzeum Ho CHi Minha

Wietnam
Wietnam, Hà Nội
Przejechano 19753 km

Wybralismy sie na zwiedanie jak to bywalo na wycieczkach szkolnych za czasow komuny. Idac spacerkiem przez miasto zmierzalismy w strone kompleksu Ho Chi Minha. Najbardziej interesowalo nas Mauzoleum w ktorym leza zmumifikowane zwloki PRZYWODCY. Jednak teren jest tak rozlegly że z marszu trafilismy do muzeum a na szukanie mauzoleum juz nam nie starczylo desperacji, zwlaszcza, ze nie mozna tam robic zadnych zdjec. Muzeum to jedna wielka propaganda. Trzymane w nieskazitelnej czystosci i wyswietlajace edukacyjne filmy w jeyku angielskim o zyciu i dzialalnosci wodza. Dotarlismy takze do miejsca gdzie jak mowi tablica informacyjna lezy wrak amerykanskiego bombowca B-52, zestrzelonego przez "wietnamska armie i lud Hanoi" Nad wrakiem góruje propagandowy plakat z komunistycznymi haslami. Po tej dawce emocji udalismy sie nad jezioro zachodnie gdzie znajduje sie najstarsza w Hanoi Pagoda Bach Ma. Powloczylismy sie po miescie do wieczora i poszlismy do hotelu szykowac sie na jutrzejszy wyjazd do Dien Bien Phu czyli do granicy z Laosem. Pomimo starych uliczek w centrum, Hanoi wcale nas nie urzeklo jak kazde duze miasto. Ogromny ruch halas, to sa rzeczy ktore nas skutecznie zniechęcają do dłuższego przebywania w miastach - molochach. Sprobowalismy takze tutejszych specjalow czyli rybe Cha Ca oraz tutejszego rosolku. Warte sa posmakowania.