Geoblog.pl    Grzdacz    Podróże    Podróż z plecakiem po Azji. 2008/2009    Kambodza- powrot do "prawdziwej"Azji

Kambodza- powrot do "prawdziwej"Azji

Kambodża
Kambodża, Siem Reap

Tajlandia to byla po prostu miła odmiana i pełen komfort - wozilismy sie tam klimatyzowanymi autokarami, po platnych autostradach, na ulicach bylo w miare czysto, turystom oferowano masaze, tatuaze, wokol wszedzie hotele, restauracje. Natomiast po przekroczeniu granicy z Kambodza wszystko zaczelo przypominac Azje jaka do tej pory poznalismy w naszej podrozy. A to oznacza dziurawe drogi, kurz, smieci, miejscami smrod, wioski pograzone w ciemnosci z powodu braku pradu, rozpadajace sie stragany i podniszczone budynki. Do takiej Azji do tej pory przywyklismy wiec mimo, ze moze podrozowanie w takim otoczeniu nie jest najprzyjemniejsze to Kambodza wcale nas nie zaszokowala ani nawet niemile zaskoczyla. Jednym slowem NORMALKA :) I od razu poczuliśmy się swojsko.

Postanowilismy, ze dzisiejszy dzien spedzimy na rozeznaniu sie w sytuacji, jak wyglada miasto a Angkor Wat bedziemy zwiedzac jutro. Znalezlismy Old Bazar i tam juz pozbylismy sie troche doalrow. Trzeba kupic jakies pamiatki i prezenty skoro juz znamy date powrotu (niestety :(:( ) Kupilismy nawet dwa przewodniki Lonely Planet za 14$ dwie sztuki oczywiscie podrobki czyli perfidna kserówka oryginału ale nam to wystarczy:) Chcielismy tez wyplacic z bankomatu tutejsza walute a tu ku naszemu zdziwieniu wyskakują wyskakuja dolary. Wszystkie ceny sa podane w dolarach i nawet reszte wydaja w dolcach. A jesli reszta nie jest rowna czyli w pelnych dolarach to centy przeliczaja na rodzimą walute. Kurs tutejszej waluty zwanej riel to 1$ = 4000 KHR
Dosyc tanie jedzenie znalezlismy w okolicach starego Bazaru. oczywiscie w jakiejs prymitywnej knajpce gdzie chlopak z brudna szmata chodzil i zabijal muchy na stolach co sprawialo mu widoczną frajde :)

Ryz z krewetkami kosztowal 1.5$ i ryz z kurczakiem tyle samo, a shake z ananasa 0.5$
Internet kosztuje 0.5$ za godzine
Woda mineralna 1.5l 0.55$

anthem - 2009-01-13 09:09
Bardzo prosimy o ładne fotki, bo dawno nie było nic nowego!
Pamietajcie, że bierzecie udział w konkursie więc to zobowiązuje :)

anthem - 2009-01-13 09:11
A ja chyba pojde zaraz na kasprowy bo ładna pogoda

Jedrus, Taetze, Frodo, Kwajo i Fushi
Jedrus, Taetze, Frodo, Kwajo i Fushi - 2009-01-14 21:53
Przed chwila wpisalem sie tak namietnie i przemyslanie , zyczac wam w konkluzji wszystkiego najlepszego. Strona mnie nie zaakceptowala... czyli d.... blada. Nie bede sie powtarzal.
Pozdrawiamy z Holandii

anthem - 2009-01-15 08:58
Do Holandii powyżej, w takim układzie należało tylko wcisnąć w przeglądarce przycisk wstecz i treść wpisu by znów się pojawiła, a następnie ją skopiować i wkleić po otwarciu ponownym okienka do wpisów komentarzy! To tak na przyszłość, bo teraz to już przepadło na amen!

anthem - 2009-01-15 08:59
Do podróżników:
Coś kiepsko wam te wpisy wychodzą, a zdjęc jak nie było tak nie ma, a to trzeba się trochę postarać żeby skuterek wygrać! Nie ma lekko:)

Grzdacz - 2009-01-15 11:46
No coz, jak narazie to w Kambodzy nie udalo sie nam znalezc komputera, ktory by posiadal sprawne gniazdo USB wiec narazie ze zdjec nici. A szkoda, bo mamy kilka lakomych kaskow (doslownie i w przenosni:) ) Dzieki za pozdrowienia z Holandii. Jak milo ze, sie odezwaliscie po dlugim okresie milczenia. Pozdrawiamy.