Geoblog.pl    Grzdacz    Podróże    Podróż z plecakiem po Azji. 2008/2009    Wloczega po miescie

Wloczega po miescie

Tajlandia, Bangkok

Bangkok to metropolia, ktora moze wzbudzac mieszane uczucia. My oceniamy to miejsce przybywajac z Indii i zapewne dlatego wydaje nam sie czyste i dosyc spokojne. Na ulicach nie slychac wycia klaksonow i nie trzeba ciagle uwazac by nie wleźć w gowno albo zostac rozjechanym. Dzisiaj bylismy w ogromnym centrum handlowym Paragon, ktore ponoc stanowi dume Bangkoku. Jest to istne siedlisko snobizmu z drogimi sklepami, fontannami, tysiacami neonow i najwiekszym w Azji akwarium. Dla podroznika, ktory dopiero co walesal sie ulicami Kalkuty posrod zebrakow i wszedobylskiej biedy indyjskiej jest to szokujace zestawienie. A przeciez to zaledwie 2,5 godziny lotu...
Zwiedzalismy rowniez tutejsze swiatynie - Wat Po i Wat Phra Kaeo. To najbardziej dekoracyjne i okazale budowle jakie widzielismy podczas tej podrozy. W Wat Po znajduje sie 60 metrowa figura lezacego Buddy, natomiast w Wat Phra Kaeo maly 60 cm posag szmaragdowego Buddy. Obydwa kompleksy swiatynne sa pieknie i oryginalnie zdobione i warto je obejrzec.
Mielismy tez okazje przejechac sie dzisaj tutejsza kolejka. Bardzo fajny srodek lokomocji - tani i czysty. Widac, ze kultura tutejszych mieszkancow jest na wysokim poziomie i Polacy powinni brac z nich przyklad. W kolejce dla umilenia podrozy zamieszczono telewizory. Zastanawialismy sie z Przemkiem jak dlugo u nas taki wynalazek by funkcjonowal. Moze kilka dni, zwazywszy na tendencje niektórych Polakow do wandalizmu...

anthem
anthem - 2009-01-03 07:31
Zaiste, Tajlandia na tle innych krajów azjatyckich jest czysta i miła, no może jeszcze singapur jest czyściejszy, No i przede wszystkim nie będą was gnębić żebracy, owszem czasem można spotkać, ale z moich obserwacji wynika, że jest ich mniej niż w PL, nie mówiąc już o Indiach. Po drugiej stronie rzeki od Wat Po jest ładna świątynia khmerska, tzn w sumie taka wieża. Jak byliscie u szmaragdowego buddy to ten sam bilet upoważnia Was do odwiedzenia sali tronowej (jakieś 5 km od wielkiego pałacuw okolicy zoo) W tejże sali tronowej jest ekspozycja królowej Sikirit - coś wspaniałego - naprawdę warto to zobaczyć, a stamtąd jest blisko do strarej sali tronowej i takiej rezydencji z drewna tekowego i to wszystko na ten sam bilet, tylko musicie się zmieścić w tygodniu.

A tak poza tym to co się dzieje z Rolandem? Dawno go tu nie widziałem. Panie Rolandzie!!!

Grzdacz - 2009-01-03 12:10
Dziekujemy za informacje ale my z okazji swieta narodowego jakim jest Nowy Rok moglismy wszystko ogladac za darmo. Ale kto wie, przed odlotem z Bangkoku jeszcze sie skusimy na zwiedzanie.