Geoblog.pl    Grzdacz    Podróże    Podróż z plecakiem po Azji. 2008/2009    Pozegnanie z Kathmandu.

Pozegnanie z Kathmandu.

Nepal
Nepal, Kathmandu

Dzisiaj po kilkudniowym odpoczynku w Kathmandu wyjedzamy z Nepalu do Indii. O godzinie 14.00 mamy autobus do miasteczka Mahendrnagar a stamtad do granicy. Czeka nas ponad 18 godzin podrozy. Po przekroczeniu granicy jedziemy do Delhi. Troche szkoda wyjezdzac z Nepalu ale wiza sie konczy a pozatym coraz zimniej sie tu robi. Nepalczycy chodza poubierani na cebulke czyli warstwami, w czapkach i puchowych kurtkach. Kobiety poowijane szlami i chustami ale na nogach wszyscy oczywiscie niesmiertelne klapersy nosza. Mozna ubierac letnie sukienki na grube swetry, laczyc kolory np. czerwienie i pomarancze z rozem - nikt tu nie ma problemu z moda. Jezdzac po kraju ma sie wrazenie ze 90% mieszkancow trudni sie handlem. Wszyscy wszystko tu sprzedaja. Owoce, warzywa, tkaniny i ogromne, niezglebione morze chinszczyzny a wszystko to spowite zapachem wszechobecnych kadzidelek. Poza tym kurs dolara ciagle spada. Gdy przyjechalismy w listopadzie do Kathmandu wynosil 78 NRs a teraz 73.5 NRs. Przemek sie przeziebil bo w naszym hotelu nieszczelne okna i wialo. Od naszych znajomych Oli i Michala, ktorzy jutro wracasja do Polski dostalismy zapasy zupek, karimaty i inne przydatne rzeczy, wiec mozemy ruszac w dalsza droge. Chcielismy wyslac stad paczke ale drogo to kosztuje wiec kupilismy torbe i wszystkie rzeczy zabieramy ze soba do Indii i dopiero tam je wyslemy. Tutaj paczka 10 kg kosztuje (sea cargo) ok. 60 $ a lotniczo prawie 115$. Zobaczymy ile w Indiach. Polecamy tez chinska knajpke na Thamelu, w ktorej poprzednio sie zatrulismy :) Jest troche spelunkowata i z karaluchami ale daja tam tanie i smaczne potrawy. Na przyklad za 100 NRs mozna zjesc sniadanie w postaci platkow z mlekiem, soku, herbaty, 2 jajek oraz tostow z maslem i dzemem.

Bilet autobusowy Kathmandu - Mahendrnagar 1300 Nrs/ osoba

Nepal naszym zdaniem to:
1. Przepiękny kraj, do którego na pewno kiedyś wrócimy
2. Treking w Himalajach - wspaniałe doświadczenie
3. Zatłoczone miejsca w sezonie i pełne turystów górskie szlaki
4. Przystępne ceny (po sezonie)
5. Smaczne jedzenie dostępne w miejscowościach turystycznych i schroniskach na szlakach